Tipy k potravinám, které neobsahují konzervační látky a barviva

Získejte z plechovky poslední zbytky tuku tím, že ji naplníte vařící vodou. Poté, co plechovka zchladne, tuk stoupne nahoru k hladině a ztuhne.

Získejte poslední kapky čokoládového sirupu, sirupu na palačinky nebo kukuřičného sirupu z lahvičky tak, že ji dáte do mikrovlnné trouby asi na 10 sekund. Ohřívejte ji s otevřeným uzávěrem, aby mohla ventilovat.

Aby ovoce rychleji uzrálo, dejte je do tašky spolu s jedním zralým kusem ovoce. Zralé ovoce ze sebe uvolňuje trochu „zrajícího plynu“, který se nazývá ethylen. 

Miniaturní marshmallow vložte naspod cukrového kornoutu, aby zmrzlina nekapala dnem kornoutu.

Ztvrdlý hnědý cukr změkne, když ho na několik sekund ohřejete v mikrovlnné troubě.

Chcete-li získat co nejvíce šťávy z pomerančů, citrónů, limetek a jiných citrusových plodů, ponořte před odšťavňováním celé ovoce na několik minut do teplé vody.

Před odšťavňováním citrónu jej dejte na 10 sekund do mikrovlnné trouby. Získáte tak dvakrát více šťávy.

Před krájením pomeranče nebo citrónu poválejte ovoce rukou na kuchyňské lince, získáte tak více šťávy.

Nevyhazujte kůry z pomeranče nebo citrónu. Dejte je do malé misky na piknikový stůl, neboť tím odlákáte brouky.

Chcete-li zjistit, zda je vejce ještě čerstvé, dejte ho do skleněné misky s vodou a špetkou soli. Pokud vejce klesne, je stále dobré. Pokud však plave, neměli byste jej použít.

Pokud Vám zkrystalizuje med, ohřejte jej v mikrovlnné troubě nebo nádobu s medem postavte na několik minut do kastrůlku s vroucí vodu, a poté jej promíchejte. Bude chuťově stále tak dobrý jako čerstvý med, ale už nebude vhodný k léčení, protože ohřívání ničí jeho živiny.

Vytvořte si svoji vlastní instantní ovesnou kaši. Rozmixujte normální ovesné vločky v mixéru. Menší kousky ovesných vloček se vaří rychleji než ty velké. Ušetřete peníze a vyvarujte se přebytečného cukru.

Změkčete hnědý cukr tím, že jej na pár sekund ohřejete v mikrovlnné troubě.

Bakterie a pesticidy z ovoce a zeleniny je možné odstranit přírodním jablečným octem. Nasprejujte ovoce a zeleninu jablečným octem a po 5 minutách je opláchněte. Nebo použijte extrakt z grapefruitových jadérek (30 kapek oleje z grapefruitových semen na litr vody).

Abyste předešli ztvrdnutí soli, přidejte do solničky několik zrnek rýže.

Lepší stravitelnost fazolí zajistí výměna vody při jejich vaření. Uvařte fazole, a pak je nechte přes noc namočené a přikryté ve vodě. Slijte vodu, opláchněte fazole, znovu je opláchněte, a poté je nechte vařit v nové vodě.

 

Omezte tuk

Snižte svůj příjem tuku a kalorií tím, že opláchnete a osušíte hovězí maso, až je uvařené. Při opláchnutí se maso také ochladí, ale to je irelevantní v případě, že maso dáte zpět do hrnce a budete jej nadále vařit.

Redukujte tuk ve štávě z masa tak, že šťávu připravíte dopředu a poté ji necháte vychladnout. Tuk se vyplaví na povrch a můžete ho tedy jednoduše odstranit. Před servírováním odtučněnou šťávu ohřejte.

 

Multifunkční banány

Banány jsou sice vynikající, ale pokud sníte banán, který má příliš zelenou slupku, mohou Vás trápit bolesti břicha.

Pokud se na banánu objeví černé tečky, znamená to, že je velmi sladký a méně tuhý.

Většina lidí nemá ráda přezrálé banány, ale přezrálé banány jsou nejvhodnější k přípravě banánového chleba. Pokud nemáte dostatek banánů nebo času, můžete je uložit do mrazničky.

Zralý banán může urychlit zrání jiných banánů nebo i jiného ovoce. Vložte jej dohromady s dalším ovocem do hnědého papírového sáčku a zavřete jej. Zralý banán uvolňuje plyn, který napomáhá zrání dosud nezralého ovoce v sáčku.

Staré pořekadlo říká, že můžete odstranit bradavici, zavážete-li banánovou slupku k postiženému místu gázou nebo ponožkou.

Lidé, kteří užívají léky na vysoký krevní tlak, ztrácí draslík, jeden banán denně by měl tuto ztrátu nahradit.

Pravidelné jedení banánů prý snižuje riziko mrtvice o 40%.

Říká se, že banán smíchaný s mlékem a medem léčí kocovinu.

Jedení banánu zastaví průjem a je bezpečné i pro děti.

Slupka banánu může být použita jako nouzové leštidlo na kožené boty.

Zahrabejte slupku banánu ke kořenům růžového keře, vykvete vám více květů než kdy jindy.

 

Tipy pro výživu

Pro vegetariány je těžké získat dostatek bílkovin. Fazole jsou „neúplné“ bílkoviny, protože neposkytují jednu ze základních aminokyselin, kterou z potravin potřebujeme pro výstavbu proteinu v těle. Zrna, která postrádají různé esenciální aminokyseliny, poskytují aminokyseliny, které chybějí ve fazolích a naopak. Dohromady tvoří kompletní bílkovinu. Mezi příklady komplementárních bílkovin patří fazole a rýže, fazolové burrito (fazole v tortille) a fazole a kukuřice.

Zdraví příznivé účinky česneku jsou zmírněny pražením, vařením nebo ohříváním v mikrovlnné troubě. Celý česnek nemá žádný nebo jen malý zápach, dokud není nakrájený nebo utřený.  Krájený nebo třený česnek přináší více zdraví příznivých účinků než celý česnek. Krájený nebo třený česnek i nadále nabízí spoustu zdraví příznivých účinků, pokud je možné upravit jej minimálně 10 min před ohříváním.

Mrkve a brokolice se musí jíst s minimálně třemi gramy tuku, jinak tělo nebude schopné absorbovat ß-karoten, který obsahují. Vaření a zpracování rovněž snižuje množství ß-karotenu, který je k dispozici v mrkvi a brokolici – syrové mrkve obsahují mnohem více ß-karotenu než konzervované mrkve. ß-karoten z potravin nabízí mnohem vyšší příznivé účinky než ten z doplňků stravy. 

Komentáře: 0
Přečteno: 3362
Přečtěte si více
Přidejte komentář
RSS
Print




Tematické vyhledávání

Monini Olive Oil Evian Water Margaux

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE